mob-menu
29 Аprilie 2020 | TALMAZAN TALK

4.Talmazan TALK- Odnoklassniki în Moldova

Astăzi discutăm despre Odnoklassniki. Rușine sau Must Have?

Deseori la cursuri sau în discuții cu potențiali clienți abordăm subiectul de Odnoklassniki și de ce toți se ascund, gen: nu, eu nu sunt acolo sau am da nu am intrat de 200 de ani în urmă, da ce acolo mai este cineva viu? 

Astăzi voi aborda câteva direcții cum ar fi statistica, conceptul și anumite rezultate pe Odnoklassniki. Dacă este relevant și este interesant atunci continuați să citiți acest articol pe subiectul Odnoklassniki.

Dacă vorbim despre statistică, observăm că statistica Odnoklassniki este zona rurală și zona de vârstă care presupune până la segmentul teenager  și deja oamenii în vârstă 40+, segmentul mare. Aici punem o problemă la nivel de ce fel de rețea socială să alegem când comunicăm, de aceea aici intervenim cu siguranță începând de la avatarul clientului. Pornim de la conceptul: unde este clientul nostru.

Am menționat și am spus nu doar odată un concept că, în Republica Moldova și nu doar la noi este așa o tradiție în funcție cu ce fel de specialist te vei întâlni, acel serviciu sau în acea rețea socială sau acel activ o să îl ai în business-ul tău. Respectiv trebuie un pic să vedem, nu contează suntem noi în odnoklassniki sau nu suntem, dacă clientul nostru este acolo, noi trebuie să fim. Nu contează pe cât de popular este instagramul. Dacă clientul nostru nu este în instagram, atunci noi nu trebuie să fim în instagram ca ideie de pro activitate în business. De aceea primul element statistic, este să analizați statistica odnoklassniki și dacă intervin elemente de audiență similară cu a voastră, cu audiența care este în odnoklassniki, înseamnă că începeți comunicarea. Dacă vă veți decide să comunicați, atunci vine al 2-lea element care ține de concept.

Din toate cazurile pe care noi le-am avut pe odnoklassniki, marea majoritate au fost cu sistem educativ, Ministerul Educației sau cu produse doar la nivel de vizibilitate. Adică odnoklassniki, în cazurile noastre nu am văzut să aducă un engagement foarte mare. Dacă promovăm un video ,veți putea obține un cost foarte mic pentru views. De aceea aici contează să analizați acest moment și să nu așteptați că o să aveți like-uri  și comentarii multe, fiindcă acolo zona este mai moartă. 

Mai departe vine elementul de scop și unul din ele este că în search când se dă, indexarea în odnoklassniki este foarte bună. În concluzie, scopul de a folosi indexarea și pagina voastră de brand odnoklassniki poate fi una din deciziile corecte.

Dacă încă nu sunteți în odnoklasniki, fiți, pentru că acolo sunt posibil colegii și prietenii voștri, profesorii sau chiar oamenii care nu sunt pe Facebook și Instagram.

Dacă sunteți business trebuie să analizați statistica și să vedeți dacă clientul vostru este acolo. Al 3-lea moment dacă doriți să fiți, fiți cu scop de vizibilitate. Atrageți  atenția la publicitate. Costurile de publicitate are mai multe comisioane, există posibilitate să adăugăm card, există posibilitate să folosim sistemul oficial dar care are un comision mai mare. Deci informați-vă înainte de a intra cu publicitatea în odnoklassniki. La nivel de instrumentare, totul este la fel de clasic, există lead generare și boost post așa că totul este foarte simplu.