mob-menu
06 Noiembrie 2020 | TALMAZAN TALK

8. Talmazan TALK- Vânzările on/off LINE

    Astăzi vreau să discutăm despre un subiect legat de realitatea în care noi trăim.  Și anume mă refer la faptul că majoritatea companiilor au trecut pe partea de online, o parte din companii au reluat, au mărit bugetul și se întâmplă un fel de migrare și noi vedem acest context. Deoarece agenția s-a dus la activul la care promovăm brandurile, noi avem flux mult mai rărit în contextul acesta, iar urmărind dinamica am văzut câteva detalii foarte importante despre care vreau astăzi să discutăm.
     Partea de online este diferită de partea de offline și asta voi știți dar vreau să mă refer la un element: cum noi vindem e diferit. Dacă tu vrei să lucrezi în online , tu trebuie să percepi acest domeniu ca un new business. Nu este aici ceva de genu că noi lucrăm offline și acum simplu o să facem boost post. O parte din companii au început să facă promovări în online, cineva chiar a migrat pe partea de E-comerț, au făcut site-uri, magazine dar logica a rămas aceiași. Acum se zice de exemplu mare, ți-ai lua o mașină sportivă și ai merge prin sat cu ea la prășit. Nu are sens să intrăm în online folosindu-ne de ecologica din spate. 

Trei elemente care trebuie să luați în calcul dacă vreți să lucrați în online:

     Primul element este traficul. Traficul este total diferit de ceea ce era când noi ne promovam ca să vină oameni în offline sau când noi ne promovam când eram și în online. Traficul poate să fie și de 5 ori mai mult, adică pe noi nu trebuie să ne vadă 7000 oameni dar 70000 oameni. Nu 70000 dar 700000, noi trebuie să avem foarte mult trafic în diferite canale. Doar așa noi putem să lucrăm în E-comerț. 
     Voi nu puteți să lucrați în online pentru că nu hrăniți datele și aici vine al doilea moment, analitica. Mulți au creat landing page-uri, au creat site-uri, au creat platforme de E-comerț și nu le ajung bani să creeze analitică. Mă refer aici google analytics, yandex metrica, facebook pixel și mai ales facebook audiențe. Știți când vă duceți pe aliexpress și vă uitați la huse iar apoi la facebook vă ajung din urmă husele. Înseamnă că sunteți în remarketing, înseamnă că pe platforma corespunzătoare este instalat audiențe, sunt instalate evenimente care se declanșează atunci când voi intrați pe un anumit produs, pe un anumit serviciu, pe o anumită perioadă de timp și să stați un anumit interval de timp pe platformă. Respectiv ca să mergeți în remarketing trebuie să faceți analitică. Trebuie să analizați datele dacă vreți să lucrați în online. Nu puteți să lucrați cu datele din online având 300-400-500 oameni care au intrat pe site, aceasta nu este online. 
   Al treilea element este forma de vânzare. Oamenii nu iau decizia deodată. Dacă înainte în offline ei treceau într-un magazin și se uitau la bluze și emoțional cumpărau, azi ei o văd ca imagine și iarăși revenim la analitică. Dacă voi încă nu-i hrăniți vreo cinci-zece zile după ce au intrat pe site cu niște informație despre acest maiou, despre trend, modă, serviciu sau produsul vostru, ei nu o să cumpere. Perioada de decizie s-a mărit respectiv în online regulile sunt total diferite.
     
Rugămintea mea este ca să vă gândiți dacă mergeți în online și sunteți expert care promovează brandul sau sunteți antreprenor care lansează afaceri, trebuie să luați în calcul elementul că online-ul este viitorul nostru. Incontestabil și inevitabil dacă vreți, și acolo trebuie să lansăm regulile care ne creează online-ul. Concurența este mare, concurența este diferită și oamenii pot să compare deja serviciile propuse, landing-urile voastre, ofertele voastre. Dacă voi nu lucrați în trafic, analitic și vânzări în raport de perioada de decizie, model de vânzare, nu oamenii să sune la voi dar voi să sunați oamenii. Dacă vorbim de cumpărăturile online, e-comerțul, atunci platformele trebuie să fie responsive, friendly, user friendly,experience, trebuie să fie foarte fain. De aceea atrageți atenția la aceste momente pentru că asta nu este boost post, asta nu este clei că am pus un anunț și au văzut 4000 oameni și iaca la noi social media nu lucrează. Informați-vă și vedeți oportunitățile pentru că, dacă azi nu luați segmentul de online, mâine va fi mai greu să luați acest segment și o să luați mai puțin.