mob-menu
06 Аprilie 2020 | TALMAZAN TALK

8. Talmazan TALK- Vânzările on/off LINE

    Astăzi vreau să discutăm despre un subiect legat de realitatea în care noi trăim. Aici fac referire anume la faptul că majoritatea companiilor au trecut pe partea de online, o parte din companii au reluat, au mărit bugetul, astfel se întâmplă un fel de migrare. Deoarece agenția s-a dus la activul la care promovăm brandurile, noi avem flux mult mai rărit în contextul acesta, iar urmărind dinamica am văzut câteva detalii foarte importante despre care vreau astăzi să discutăm.
     Partea de online este diferită de partea de offline. Asta voi știți, dar vreau să mă refer la un element: vânzarea, care în online este diferită față de offline. Dacă tu vrei să lucrezi în online, tu trebuie să percepi acest domeniu ca un nou business. Faptul că lucrezi offlline nu ar trebui să însemne că în online faci doar un simplu boost post și acest lucru este suficient. O parte din companii au început să facă promovări în online, cineva chiar a migrat pe partea de E-comerce, au făcut site-uri, magazine dar logica a rămas aceiași. Un exemplu relevant ar fi de parcă ți-ai lua o mașină sportivă și ai merge prin sat cu ea la prășit. Nu are sens să intrăm în online folosindu-ne de aceleași tactici.

Trei elemente care trebuie să luați în calcul dacă vreți să lucrați în online:

     Primul element este traficul. Traficul este total diferit de ceea ce era când noi ne promovam ca să vină oameni în offline.Traficul poate să fie și de 5 ori mai mult, adică pe noi nu trebuie să ne vadă 7000 oameni dar 70000 oameni. Nu 70000 dar 700000.Acum este indispensabil să avem foarte mult trafic în diferite canale. Doar așa noi putem să lucrăm în E-comerce. 
     Voi nu puteți să lucrați în online pentru că nu hrăniți datele și aici vine al doilea moment, analitica. Iar aici mulți au creat landing page-uri, au creat site-uri, au creat platforme de E-comerce și nu le ajung bani să creeze analitică. Mă refer aici google analytics, yandex metrica, facebook pixel și mai ales facebook audiențe. Știți acel moment când vă duceți pe Aliexpress și vă uitați la huse, iar apoi pe facebook este atașată publicitatea cu husele?Acest lucru nu înseamnă altceva decât faptul că că sunteți în remarketing, ceea ce denotă că pe platforma corespunzătoare sunt instalate audiențe, sunt instalate evenimente care se declanșează atunci când voi intrați pe un anumit produs, pe un anumit serviciu, pe o anumită perioadă de timp. Respectiv ca să mergeți în remarketing trebuie să faceți analitică. Este absolut necesar să analizați datele dacă vreți să lucrați în online. Nu puteți să lucrați cu datele din online având 300-400-500 oameni care au intrat pe site. Aceast fapt nicidecum nu poate fi numit lucru în online. 
   Al treilea element este forma de vânzare. Oamenii nu iau decizia deodată. Dacă înainte în offline ei treceau într-un magazin și se uitau la bluze și emoțional cumpărau, azi ei o văd ca imagine, iar aici iarăși revenim la analitică. Dacă voi încă nu-i hrăniți vreo cinci-zece zile după ce au intrat pe site cu niște informație despre acest maiou, despre trend, modă, serviciu sau produsul vostru, ei nu o să cumpere. Perioada de decizie s-a mărit,  respectiv, în online regulile sunt total diferite.
Fie că sunteți expert care promovează brandul sau sunteți antreprenor care lansează afaceri, trebuie să luați în calcul elementul că online-ul este viitorul nostru. Acest lucru este inevitabil.Vreți sau nu vreți- acolo trebuie să lansăm regulile care ne creează online-ul. Concurența este mare, concurența este diferită și oamenii pot să compare deja serviciile propuse, landing-urile voastre, ofertele voastre. Dacă vorbim de cumpărăturile online, e-comerce-ul, atunci platformele trebuie să fie responsive, friendly, user friendly și experience.

Astea fiind spuse, informați-vă și vedeți oportunitățile, pentru că, dacă azi nu puneți accent pe segmentul de online, mâine va fi cu mult mai dificil.