mob-menu
10 Noiembrie 2020 | SOCIAL MEDIA

Reclamele pe FaceBook și Introducerea în Managementul Reclamelor

   Procesul de creare a reclamelor pe Facebook are trei nivele de bază: campaniile, setarea reclamei și reclamele propriu-zise. La fiecare nivel poți descoperi o informație specifică.

   Campaniile:

  Campania poate fi alcătuită din mai multe seturi de reclame și respectiv fiecare set poate conține la rândul său mai multe reclame. Dacă doriți să modificați doar o campanie, atunci aceste modificări se vor aplica la tuturor seturilor de reclame și reclamelor din cadrul acesteia. În același timp, dacă modificați un set de reclame, atunci toate schimbările vor fi inserate tuturor reclamelor afiliate.

   Definește obiectivul reclamei:

  Facebook reduce din complexitatea creării și livrării reclamelor prin vânzarea reclamelor pe baza unui scop pe care îl alegi la nivel de companie.  Selectând un scop setezi totodată și scopul pe care îl are compania ta. Acest compartiment ajută Facebook să-ți livreze mesajele către utilizatorii potriviți, stârnind cele mai bune locații de plasare, formate și calls to action.

   Pentru a începe, accesați ADS Manager și selectați Crează.

  Important: În caz că anunțurile tale au ca target audiența din R. Moldova și oferă servicii sau oportunități de credit, angajari  etc, atunci trebuie neapărat să alegi  categoria corectă pentru compania ta.    Acest punct face parte din Politicile de publicitate FaceBook.

 

   Pentru a seta o publicitate, selectează scopul/obiectivul și oferă campaniei un nume distinctiv pentru al identifica ușor ulterior. 

   Sfat: Încearcă metoda abrevierii obiectivelor pentru a denumi campaniile.

   Setarea reclamelor și definirea strategiei:

   La nivelul de setare a reclamelor, poți alege preferințele de livrare. Cu ajutorul acestuia poți defini audiența, să alegi locația sau să stabilești orarul și bugetul. 

    Specificarea audienței:

Facebook permite promoterilor să targeteze reclama conform tipului de audiență.

Audiența de baza este o categorie a publicului nou care îl creezi manual cu ajutorul seturilor de anunțuri. Opțiunea de livrare include specificări precum: locația, sexul, vârsta, limba vorbită și comportamentul în online.   

Audiența personalizată îți oferă posibilitatea să introduci informația despre clientul tău în siguranță sau să folosești informația salvată de FaceBook pentru a interactiona cu publicul deja cunoscut de tine. Exemplu ar fi cei care au accesat deja pagina sau a oferit informațiile personale paginii dvs.

Audiența similară sau potențială fidela are ca scop găsirea clienților cu caracter similar celor care au înregistrat deja o activitate semnificativă ca răspuns a reclamelor dvs sau au salvat careva informații.

   Selectarea locației:

   Reclamele dvs pot apărea în mai multe ramuri a platformei Facebook (aplicații sau tehnologii).

 Ramurile disponibile pot varia în dependență de obiectivul dvs pe care îl alegeți și/sau poate include cel puțin una din următoarele opțiuni:

  • Știri
  • Povesti
  • Sesiuni Live
  • Mesaje
  • Bara de Căutare
  • În articole
  • Aplicații
  • Site-uri

   Securitatea brandului:

   Pentru a spori securitatea ați putea exclude anumite categorii precum: Jocuri de noroc, probleme sociale sau politice și conținut adresat doar adulților. Desigur că astfel de acțiuni pot reduce impactul, însă pe termen lung rezultatul va fi unul pozitiv fără plângeri sau situații neplăcute.

   Alege bugetul și orarul:

   Setează un buget zilnic sau pentru o anumită perioadă și alege data de începere/finalizare a campaniei dvs de reclame. Aplicația vă va putea sugera numărul aproximativ de persoane care vor vizualiza în timpul ales de dvs reclama bazat pe bugetul  și setările selectate de dvs. Impactul variază de la o setare la alta, ceea ce este extrem de important în procesul de setare a companiei.

   Reclamele: Nu ezita să-ți folosești creativitatea:

  Obiectivul și teritoriul ales pentru reclamele dvs influențează și modul în care este expusă reclama. Sunt mai multe categorii, precum:

  • Carousel 

  • Poza

  • Video

  • Prezentare

  • Colecție

 

   Marketologii pot adăuga o experienta instantă pentru anumite reclame bazate pe obiectivele selectate.

   Despre Managementul reclamelor:

   Există mai multe opțiuni de creare a reclamelor în secțiunea ADS Manager, în dependență de scopul dvs.

   Exista doua modalități avansate de editare și creare a anunțurilor:

     -Duplicare (creează copii multiple ale campaniilor existente deja și îți oferă posibilitatea de a edita conținutul);

     -Importul/Exportul (le oferă posibilitatea persoanelor cu cunoștințe mai ample sa descarce în bloc detalii și reclame);

   Facebook ads Manager îți oferă posibilitatea de creare sau editare a reclamelor oriunde în lume doar fiind conectat la o rețea de wifi. Aceste modificări pot fi realizate atât de pe telefon (iOS sau Android) cat si de pe calculatorul personal, singura diferența fiind amplasarea in pagina.

   Exista și alte instrumente sau resurse care pot fi conectate la Facebook ADS Manager:

  • Business Manager  
  • Campaign Planner  
  • Creative HUB

   Distribuirea rolurilor :

  Înainte de a începe livrarea promovărilor/reclamelor pe Facebook trebuie să determini ce rol îți revine ție și colegilor tăi în această pagină.

   Sunt 3 tipuri de roluri pentru cei care se ocupă de managementul reclamelor:

          ADMIN care poate supraveghea și controla toate activitățile paginii

          ADVERTISER rolul sau este crearea și editarea promovarilor.

          ANALYST care cercetează și măsoară evoluția și impactul promovărilor/reclamelor.

Sarcini: Roluri:
Vizualizarea reclamelor Adminul, Agentul, Analistul
Crearea și ediarea reclamelor Adminul, Agentul
Metode de plată și editarea lor Adminul
Gestionează rolurile paginii și permisiunea Adminul
Accesează rapoartele Adminul, Agentul, Analistul
 
 

   Alte roluri ale paginii sunt moderator și editor. Aceste roluri sunt pentru persoanele care lucrează strict pentru pagini și nu au legătură cu promovarea/reclamele. Cel mai bine este ca la început lucrătorii să primească un rol minim (provizoriu) de care au nevoie pentru a-și îndeplini misiunea, și este nevoie de o persoană care va supraveghea regulat ce rol are fiecare lucrător.

   Adminul paginii ar trebui sa seteze o metoda de achitare înainte de a fi lansată orice campanile.

   Alege WorkFlow-ul creației:

   Pentru a incepe, viziteaza siteul https://www.facebook.com/ads/manager si selectează butonul Crează pentru a începe nivelul campaniei.

   Când vei folosi pentru prima dată ADS Manager vei selecta creația WorkFlowului pe care o vei folosi.

     -Creațiile ghidate sunt compatibile cu toate tipurile de campanii, setari și nivele, inclusive și cu audiență, bugetul și creativitatea ta. Cand vei finisa vei completa o campanie.

     -Creația rapidă îți permite să incluzi detalii minimale precum numele campaniei, obiectivul sau vreo comanda. Poți de asemenea edita și complete Campania ta mai târziu.

   Cand vei selecta opțiunea de a crea o nouă campanie setările de la Campania trecută vor fi deja  salvate, însă tu le poți modifica după necesitate sau preferință.