5 TENDINȚE ALE CONSUMATORULUI ÎN 2021
După mai bine de un an pandemic apariția schimbărilor au fost de neevitat în comportamentul consumatorului, iar companiile au fost cele ce au trebuit în mod constant să adopte noi modalități de adaptare la schimbările adesea imprevizibile în nevoile și comportamentul clienților. Achizițiile în online nu au mai fost niciodată atât de multe, respectiv principala întrebare de interes a comercianților este: Ce caracteristici noi în comportamentul consumatorilor vor rămâne în 2021? Folosind Google Trends, am analizat mii de tendințe populare de căutare și am identificat următoarele tendințe de comportament ale consumatorului care ar trebui să continuie în 2021 și nu doar.
-
Vizitarea site-ului, dar nu și cumpărături
Regimul de izolare și autoizolare încă prezent și cumpăraturile offline limitate în unele țări, determină consumatorii să caute înlocuitori pentru cumpărăturile obișnuite, iar cuvintele cheie cele mai căutate se asociază cu expresiile:
-
idei noi
-
produse noi
-
cum să fac singur ?
Sursa de inspirație principală pentru consumatori rămâne a fi internetul, iar odată ce ați vizitat site-ul nu înseamnă că vor avea loc și cumpărăturile.Procesul de luare a decizie de cumpărare pe internet devine din ce în ce mai dificil datorită gamei largi de produse și a abundenței de informații.Pe lângă promovarea produselor în online, este recomandabil să se monitorizeze nu doar vizibilitatea mărcii pe Internet, dar și oferirea de informații utile și idei de inspirație care vor impulsiona cumpăratorul să-și amintească acest brand cât să și cumpere nu doar să viziteze site-ul.
-
Poziția și valorile transmise de companie
Apartenența mărcilor dintr-o comunitate devine un element important pentru consumator, fiind necesar nu doar să transmiteți sincer și în mod consecvent poziția dvs. cu privire la o problemă, este important să și demonstrați importanța rezolvării acesteia prin acțiuni concrete și prin implicarea consumatorilor la soluționare prin diferite programe de stimulare pentru a ajuta organizațiile non-profit locale.
-
În goană după oferte
Interesul pentru căutarea ofertelor a crescut și el datorită incertitudinii economice în care ne aflăm. Lucru ce a condus la creșterea numărului de căutări pentru categoriile „cele mai bune, cod promoțional, reduceri etc.,” Aplicarea unor stimulente prin bonusuri și reduceri pot ajuta consumatorul în luarea deciziilor de cumpărare, totuși elementele strategice de îmbunătățire a serviciilor, asistența oferită pentru clienți, timpul de răspuns, recepționarea comenzilor, disponibilitatea produselor rămân a fi elementele cheie de atragere și menținere pe termen lung al clienților.
-
Opțiuni de livrare
Consumatorul anului 2021 a devenit mai atent la opțiunile de livrare și își dorește din ce în ce mai mult să poată aranja livrarea prin curier pentru cât mai multe produse de nișă. Un instrument de la google ce vă va ajuta rapid să evaluați performanța magazinului dvs. online și a opțiunilor de expediere este Google Grow My Store, astfel să vă pliați afacerea cât mai ușor la noile tendințe ale consumatorilor și a le oferi diferite opțiuni de livrare, confort și siguranță.
-
Cresc cererile uzuale de consum
Condițiile de autoizolare au intensificat cererile pentru nevoile specifice ce rămân și ele a fi imprevizibile, ca de exemplu la începutul anului 2020 a existat o creștere explozivă pentru căutările „hârtie igienică” , iar apoi au scăzut. Cu toate acestea au persistat și alte tendințe. Lucru de acasa va continua să fie ceva uzual pentru mulți dintre consumatori cererile pentru produsele de uz casnic cât și pentru articolele ce vor spori confortul de lucru de acasă pot fi anticipate.
Dacă pandemia ne-a învățat ceva e faptul că în societatea de astăzi schimbările sunt bruște și necesită multă flexibilitate din partea fiecăruia, iar consumatorul s-a remodelat continuu datorită incertitudinilor și a salturilor majore a tehnologiilor și a mișcărilor sociale de masă. Oamenii și-au dat seama că pot face majoritatea lucrurilor online.Ținând cont de aceste tendințe profitați de tot ce vă oferă mediul online, utilizați instrumentele automate și nu uitați de analiza strategiei dvs. de marketing digital, astfel încât să echilibrați planificarea pe termen lung și capacitatea de reacție la nevoile în schimbare a consumatorului.