mob-menu
29 Iunie 2020 | TALMAZAN TALK

7. Talmazan TALK - Cum calculăm bugetele pe publicitate?

Ce buget avem nevoie pentru ca să ne promovăm?  

Astăzi vom discuta despre buget, ce buget este nevoie în Social Media și cât buget este recomandabil să cheltuiți. Cum se calculează el și în ce direcție pleacă în general bugetele din Republica Moldova pe Social Media. 

Una din modalități pentru a afla ce buget ne trebuie  ca să lucrăm în Social Media pentru o lună de zile este să ne întrebăm câți bani avem. Aceasta este cea mai tristă formulă pentru client. Puțini au calculul de marketing și au calculat că în luna aceasta avem doar 100 euro buget de promovare sau sunt 2000 euro pe an sau 10000 euro pe an. Respectiv prima variantă este bună, mai ales pentru specialist ca să știe că el are doar 200 euro pentru promovare și nu poate să depășească. 

A doua posibilitate este atunci când specialistul face un calcul ca să se bazeze pe două criterii:

Primul este câți bani am cheltuit în trend. Luăm lunile curente. O analiză a concurenței la nivelul de prezență în google, prezență în remarketing și el calculează că ,nu, nu poate în google să apară mereu sau să mă urmărească în remarketing concurența o lună de zile și să cheltuie 50 euro. Se cheltuie în jur de 100-200 euro în remarketing, 100-200 euro în traffic și el estimează că bugetul de promovare aproximativ a concurenței este de 200 de euro pe lună. Respectiv plus calculează costul per 100 afișări. Ca să vă dați seama cât buget trebuie să cheltuiți, trebuie să analizați  CPM. Noi nu știm câți bani noi avem pentru asta dar noi știm cât costă să arătăm la 1000 de oameni. Atunci noi știm ce conversie are landingul nostru sau ce conversie are departamentul nostru de vânzări și de asemenea știm că dacă o să ne vadă 100000 oameni, 50 oameni o să intre pe landing și 20 oameni vor cumpăra. Respectiv, noi primim o estimare că CPM nostru costă de exemplu 2 dolari, de aceea 100000 o să ne coste 200 dolari. Cam așa calculăm noi bugetul, de aceea bugetul trebuie să fie calculat, trebuie să fie estimat. Să vedeți cum puteți să-l ridicați, cum puteți să-l coborâți. 

    Acum în Moldova, sunt câteva tipuri de companii: 

  • companii mici, care abia sunt la început și cheltuie până la 50 euro pe lună sau companii care nu au bani și la fel cheltuie până la 50 euro pe lună;

  • companii medii, cheltuie în jur de 200 euro;

  • companii medii plus care cheltuie de la 200 - 600 euro;

  • companii mari care cheltuie de la 1000 euro în sus.

În funcție de nișa în care ești, trebuie să îți dai seama tu ce fel de jucător ești. Dacă tu ai intrat într-o nișă în care jucătorii sunt mari iar bugetul tău este 50 euro, atunci tu o să ai o vizibilitate de 20000 oameni pe lună . Astfel, tu vei depune efort pentru crearea de content, pentru setarea campaniei dar eficiența va fi foarte mică. Pe lângă asta nici nu mai vorbim despre analitică, despre conștientizarea unei companii corecte setat, pe nivele, pe ipoteze, cu targetare.De aceea, bugetul este un prim pas. Cu acei 100 dolari poți să beneficiezi de CPM de un dolar , de 5 sau de 10 și vei arata sau la 100 oameni sau la 100000 oameni. Prin urmare, totul depinde de setări, depinde de ofertă,de companie sau alte multe criterii, pentru ca într-un final bugetul să rămână cu noi și să ne aducă multă audiență.