mob-menu
12 Februarie 2021 | SOCIAL MEDIA

Înțelege parcursul clienților:

Fiecare companie așteaptă cu nerăbdare să înceapă corect activitățile de marketing pentru a trasa un parcurs bine definit al clienților. Pentru a face acest lucru trebuie să setezi o audiență ținta, iar pentru aceasta există câteva criterii simple:

Date demografice: Cine sunt potențialii clienți, ce vârstă au, ce venit au și ce problemă de-a lor ar putea rezolva serviciile dvs.

Interese: Lucruri în comun cu compania sau care i-ar atrage la compania dvs.

Comportamente: Care sunt activitățile zilnice ale lor.

 

Fiecare parcurs a unui client mai definit și ca parcursul unui cumpărător se referă la experiențele prin care trece orice persoană înainte de a deveni clientul tău, ceea ce înseamnă înainte de a se decide să procure un produs sau să utilizeze un anumit serviciu. Această perioadă de timp poate fi grupată în 3 etape de bază:

 

Vizibilitate: Când potențialul client află pentru prima dată despre o afacere sau un produs.

Considerare: Când potențialul client manifestă interes față de o afacere sau un produs.

Conversie: Când potențialul client deja devine client și se decide să utilizeze un produs sau serviciu.

 

Toate activitățile ce țin de departamentul de marketing au menirea de a te ajuta să dirijezi toți cei care fac parte din audiența țintă în cadrul acestui parcurs. Tot acest proces este numit de către marketologi „pâlnie”, iar acest termen este folosit deoarece numărul potențialilor clienți se micșorează pe măsură ce se realizează trecerea de la vizibilitate la conversie.

 

Acest fenomen este absolut normal, chiar dacă îți selectezi audiența țintă respectând toate criteriile, oricum nu toată lumea va deveni client fidel sau clienți în general. Uneori este posibil ca cei care au auzit de produsul dvs îl au deja sau au ales deja să-l achiziționeze de la concurentul vostru. Din acest motiv nu toți cei care au auzit de produsul pe care îl puneți la dispoziție se vor gândi să-l achiziționeze sau cei care se gândesc o vor face cu adevărat.

 

Mesajele de marketing în funcție de etapa clientului:

Vizibilitate

Scopul primordial la această etapă este să te adresezi unui număr cât mai larg de potențiali clienți care fac parte din audiența ta țintă. Nu uita să te concentrezi pe imaginile produselor și a serviciilor pe care le pui la dispoziție pentru a încuraja utilizatorii din ceea ce fac pentru a afla mai multe. Totodată, poți include informații generale despre afacerea ta și mici date biografice care le-ar putea atrage atenția doar că nu fă exces de acestea.

Considerare:

Din momentul în care potențialii clienți au aflat de existența afacerii, este recomandabil să te axezi mai mult pe beneficiile produselor și a serviciilor pe care le oferi. Anume acum este momentul ideal să scoți la iveală diferențele dintre tine și concurenții tăi deoarece în această etapă clienții încep să compare companiile pe baza mai multor criterii.

Conversie:

La etapa de conversie este recomandabil să fie transmise mesajele care înlătură orice barieră în efectuarea achiziției. Drept exemplu ar servi promoțiile și ofertele speciale ce încurajează clienții să achiziționeze în acel moment. 

Parcursul clienților nu este neapărat complicat, dacă este folosit corect din start. Suntem sigur că dacă țineți cont de aceste compartimente totul va părea mult mai ușor.