mob-menu
29 Februarie 2021 | SOCIAL MEDIA

De ce obiectivele smart contează?

Obiectivele sunt extrem de importante în fiecare domeniu și în viața ta zi de zi, acestea te ajută să rămâi concentrat asupra lucrurilor pe care speri să le obțin prin activitățile de marketing și Social Media. Pe măsură ce te gândești la acestea este extrem de important să le setezi din start pentru a deveni SMART. 

Ce semnifică acronimul SMART?

Specific

Obiectivele ar trebui să fie de fiecare dată cât mai specifice. Acestea trebuie să fie ușor înțelese de fiecare persoana chiar dacă sunt sau nu din același domeniu ca și cei care îl exprimă. Un exemplu extrem de bun pentru o firmă prezentă pe Social Media ar fi: Timp de un an vrem să vindem 20 mii de produse, să obținem 4 mii de abonați noi și să generăm cel puțin 15 clienți fideli companiei.

Măsurabil

Pentru a observa dacă ai atins anumite obiective fie ele de lungă durată sau nu acestea trebuie să fie măsurabile. Ar fi ideal ca acestea să fie cuantificabile, cum ar fi numărul de vanzari, venitul sau numărul de vizitatori, acestea ar trebui sa se regaseasca pe baza obiectivului setat anterior. Aceste numere ar trebui raportate cu cifre sau procente pe o scară da sau nu în dependență dacă acestea au fost îndeplinite sau nu.

Accesibil:

Trbuie sa vizualizezi totul dintr-o perspectiva realista. Obiectivele trebuie să fie accesibile în special pentru tine și echipa ta, în limita resurselor de care dispui. Odată ce obiectivele sunt accesibile, motivația de a le atinge crește și totodată procesul devine mai rapid.

Relevant:

Este crucial ca de fiecare dată obiectivele să coincidă cu strategia ta generală de business. Pentru a nu induce în eroare urmăritorii sau clienții ar trebui obiectivele tale să rămână stabile și strâns legate de domeniul companiei tale. Atunci când o companie își schimbă radical obiectivele des, chiar și anual urmăritorilor sau clienților le este greu să se deprindă cu noul format și îi poate duce în eroare activitatea ta.

Timp:

Timpul este mai mult decât important, acesta este resursa ce nu poate fi înapoiată nicicum așa ca trebuie utilizat cu mare atenție. Fiecare obiectiv setat ar trebui să aibă o dată de începere și una de finisare cum au luat viață de-a lungul timpului.

După ce ai luat la cunoștință mai detaliat ce este un obiectiv SMART și cum are loc acesta cu siguranță te întrebi cum îl poți pune în aplicare. Răspunsul, este simplu, pentru fiecare compartiment este o întrebare la care ar trebui sa răspunzi:

  • Specific: Ce este de făcut?

  • Măsurabil: Poate fi măsurat?

  • Accesibil: Poate fi realizat?

  • Relevant: Merită să fie realizat?

  • Încadrat în timp: Cand va fi realizat?

Cu siguranță dacă vei ține cont de aceste puncte îți vei putea seta obiectivele se Marketing fără prea mute probleme și nu uita să verifici de fiecare dată momentele importante pentru a vedea dacă efortrile tale te aduc mai aproape de obiectivele tale SMART!