mob-menu
/ 48 vezi toate

Dumitru Talmazan ai succes cand inelegi CĂ SUCCESUL NU EXISTĂ!

Dumitru Talmazan | Ai succes când înţelegi că succesul nu există!

Carismatic, realist și tupeist… doar că de la introvertitul de ieri, la extrovertitul de azi, a fost cale lungă… 

    O serie de întâmplări haotice sau nu, i-au desenat parcursul cu totul altfel decât şi-a imaginat el vreodată. Era pasionat de muzică, dar a aplicat la turism, pentru că își vedea viitorul o călătorie continuă. Apoi a ajuns la Cercul Polar și peste ceva timp, jumătate de an a făcut parte din echipa unui musical la Sankt Petersburg. Așa realizează că arta este ceea ce își dorește cu adevărat să facă. Revine în Moldova, depune actele la AMTAP, Facultatea de Culturologie, dar devine speaker internațional şi expert în Social Media. Mda, aşa e Dumitru Talmazan…

 

Cum s-a creat conexiunea dintre Dumitru Talmazan și lumea Social Media? 
Acum mulți ani, am creat o agenție de nunți și mă ocupam de promovarea online. Pe atunci nu conștientizăm că aceasta se numește Social Media. După trei ani, am vândut acea agenție și împreună cu o echipă am inițiat o afacere. Era o companie full service – vânzări, marketing și digital. Afacerea nu ne-a reuşit, în schimb a fost un start pentru experienţele care au urmat. 

Cum ai reușit să transformi acest hobby în business?
Probabil pentru că mă pricepeam! Făceam ceea ce îmi place, iar oamenii mai și plăteau pentru asta (zâmbește). Totul s-a întâmplat după vreo doi ani, în care am stat nopțile și studiam. Învățam ce înseamnă Pixel, ce înseamnă Facebook. Cred că acesta a fost atuul, care acum face diferența pe piață. 

Simplu, dar destul de complicat… Totuși, ce reprezintă munca ta?
Prefer să mă asociez cu un expert în comunicare digitală, pentru că acum, activitatea mea de bază este școala. „Talmazan School” e instituția prin care anual trec 700-1000 de studenți, în format offline. Mai avem și agenția, unde timp de 12 luni administrăm în medie 200 de clienți, companii din Moldova și din străinătate. Aceste proiecte ne creează o experiență unică, prin care noi creștem ca și expertiză, și în rezultat, oferim performanțe în cadrul proiectelor noastre.

Activitatea ta profesională înseamnă experiență și în afara țării. Cum a venit acest pas în carieră? 
Trebuie să ai tupeu și oricând să fii pregătit pentru noi oportunități. Așa am fost invitat să fiu speaker în Rusia, România și mai nou, urmează o colaborare și cu Marea Britanie. Personal, măsor succesul prin prisma oportunităților și a șanselor de a încerca ceva nou. Dacă am mers la o negociere cu o companie mare, aceasta este deja o experiență. Nu contează dacă va fi sau nu semnat contractual, important e că eu am ajuns acolo. 

Ce părere ai despre Social Media din Moldova?
De fapt, Facebookul nici nu a fost creat pentru Moldova. Noi suntem la o etapă foarte primitivă de marketing. Noi încă mai publicăm pe Facebook, că astăzi este ziua de naștere a contabilului, dar, cu siguranță o să evoluăm… Fiind un expert Social local și internațional, momentan conduc una dintre cele mai bune agenții din țară. Având o vastă experiență internațională, venim cu o altă abordare și ne permitem să apărem pe piață mai progresiști și chiar mai agresivi, pentru ca necesitățile clienților noștri să fie asigurate la cel mai înalt nivel, indiferent de postările despre contabil. (zâmbește)

Oricine poate deveni influencer? De ce depinde succesul unei bune promovări pe online?
Ingredientul principal este foarte simplu – prin felul în care eşti prezent în social media, tu le spui celorlalți că poți trăi o viață pe care ei nu o pot avea. Trăim acum într-o eră, în care avem o abundență de resurse și posibilități. Statutul de influencer este un rezultat, și nu un scop. Pentru ca să fii cu adevărat un influencer, trebuie să fii diferit, să creezi în jurul tău o comunitate.

Este Social Media o piață profitabilă ? Chiar se fac bani din asta?
Da! Azi sunt tot mai solicitate serviciile agențiilor și ale experților Social Media. Mai mult decât atât, devine destul de popular pentru afaceri să colaboreze cu influencerii. Însă sfatul meu e ca inserțiile să fie de minim 3-6 luni. Un story nu mai este atât de eficient, însă când se realizează o promovare de jumătate de an, succesul e garantat. După o anumită perioadă, oamenii deja asociază produsul cu persoana care a făcut recomandarea. 

Ce altceva ți-ar mai fi plăcut să faci?
Dacă nu aș fi lucrat acum în Social Media, posibil m-aș fi dedicat unei profesii de bucătar sau muzician.

Care este secretul unui om de succes?
Să conștientizeze că succesul nu există. Succesul este consecința anumitor pași mici, pe care tu îi faci pe parcursul drumului tău. Și în rezultat, inevitabil întâlnești oameni și situații, care pot să te promoveze la un alt nivel. Cu jumătate de an în urmă, dacă cineva mi-ar fi spus că o sa fiu speaker la o Universitate din Moscova, nu aș fi crezut. Astfel, acest succes este rezultatul anumitor acțiuni pe care le-am făcut în trecut


Photo: Arcadie Manah
Text: Corina-Maria Dreaglă
Coordonator proiect: Ana Bivol

written by  RED