Cum să dezvolți Strategii Efective de Social Media pentru Branding
Social Media reflectă balanța ideală între business și audiența acestuia. Este platforma în care businessurile și marketologii cred că este crucială pentru a spori încrederea bradului. Utilizatorii de Social Media au ajuns la numărul de 3,8 miliarde, ceea ce este surprinzător dacă luăm în calcul faptul că în lume există 4,8 miliarde de persoane ce folosesc internetul zilnic.
„Creând o prezență puternică a brandului pe Social Media, poți atinge o audiență uimitoare și chiar poți spori vânzările companiei”, ne asigură cei de la Talmazan School.
Ce este Brandingul?
Brandingul este mult mai mult decât un logo ce este asociat cu o companie de milioane. Brandul este felul în care este conceput produsul, serviciul, businessul sau chiar tu ca persoană ce conduce acest business.
Scopurile Brandingului:
Când începi o strategie de branding pe Social Media, primul pas și cel mai important este setarea scopurilor pe care îți dorești să le atingi. Cele mai relevante exemple ar fi:
- Mărirea vânzărilor;
- Generarea unor noi idei de business;
- Mărirea numărului de clienți loiali;
- Sporirea unui standard mai înalt.
Social Media Branding:
Dacă nu ai nevoie sa fii prezent pe toate platformele de Social Media este suficient să îți găsești audiența perfectă sau audiența pe care îți dorești să o atragi. Luând în calcul acest aspect, automat vei ști unde să îți focusezi eforturile. Fiind activ pe o platformă sau doua îți poate aduce rezultate mai bune decât să apari câte puțin pe fiecare, dar fără un conținut relevant. Învață încet strategiile platformei și cu timpul aplică cele învățate în practică.
Importanța consistenței:
Este crucial să fii consistent pe platformele de Social Media. Dacă nu postezi și nu comunici cu audiența ta frecvent și consistent, atunci nu vei fi vizibil. Construirea unui brand nu se întâmplă peste noapte. Este nevoie de timp și dedicație. Toate profilurile de brand pe Facebook, Instagram, Twitter, Linkedln trebuie să fie legate cu identitatea brandului tău în sine. Cel mai important este să te asiguri că profilurile vor avea o legătură comună și vor fi recunoscute cu ușurință de către public.
Vocea și stilul brandului:
Produsul sau Serviciul tău, plus demografia audienței tale va determina vocea și stilul brandului pe Social Media. Datorită tagetarii persoanelor, vei putea ști ce este relevant pentru ei și ce ton ar trebui să folosească brandul tău în comunicarea cu aceștia.
Este important să găsești motivul pentru care brandul tău este pe Social Media, este pentru a educa sau a distra audiența? În majoritatea cazurilor este o combinație între aceste două activități, asta dacă îți dorești ca platformele tale să conțină informații, dar și anumite accente de divertisment. Odată ce ai luat această decizie, realizează un ghid stilistic care poate fi considerat un document de referință pentru oricine din companie care dorește să comunice informații despre brand.
Brandul Vizual:
Ghidul stilistic ar trebui să includă și elemente de Visual Branding. Dacă îți dorești să ai aceleași nuanțe de culori, fonturi utilizate în scriere, imagini, grafice sau videouri. Când este publicat un video este important să știi dacă-ți dorești utilizarea aceluiași font care apare și în Blog, sau nu este un must. Cu timpul, clienții tăi vor observa consistența în postări și vor începe să recunoască când este o postare din partea brandului tău fără a vedea logo-ul sau numele de utilizatorului. Acest tip de recunoaștere ar trebui să fie un scop primordial pentru eforturile depuse în cadrul brandingului în Social Media.
Folosește și aceleași principii când vine vorba despre modelele grafice, nu doar că va spori recunoașterea brandului, dar îti va salva timp la crearea și publicarea noilor postări.
Comunicarea pe Social Media:
Cu siguranță nu este prima dată când auzi că este crucial să construiești o relație puternică cu clienții tăi. Focusează-te pe întărirea acestei relații prin comunicarea și interacțiunea cu clienții. Încearcă să nu faci un amalgam de postări despre promovarea unui produs sau a unui serviciu. Oferă informații, răspunde la comentarii sau mesaje. Oamenii au încredere în brandurile care îi apreciază.
Vizualizeaza impactul:
Social Media este mai mult decât un instrument de branding, este o metodă genială de a ieși în evidență și a păstra impactul clienților și interesele lor.